fredag den 11. november 2011

Vi er her stadig

- tror jeg nok...
Men man bliver godt nok bombet af sådan en omgang flytning. Og sårbar. Når man står alene med to små rødder og 70 flyttekasser i en ny by og skal forsøge at være masten på et skib i stormvejr for dem, så skal der ikke så meget til at få det til at knage gevaldigt i træværket, når ungerne endelig er gået omkuld i deres nye værelse.

Jeg blev derfor helt lettet, da min dejlige søde barndomsveninde og redningsplanke i de sidste 14 dage, fortalte, at hun havde læst en top ti over stressårsager, hvor en flytning stod som nr. 3 lige efter tab af ægtefælle. Meget irrationelt, for jeg burde vel så gå og frygte en stress-sygemelding lige om hjørnet. Men der er bare ikke noget som at få at vide, at det er helt normalt. At det ikke er mig, der er særligt pivet og underskudsagtig, og at det nok skal gå over igen.

Nu er så alle 70 (Jo jo, der var skam 70..) flyttekasser pakket ud. Tingene ligger ikke ligefrem på deres permanente plads, og halvdelen af flyttekasserne står foldet sammen i mit soveværelse, som pt KUN er et SOVEværelse, sammen med alle de andre papsager og ting, jeg ikke har fundet plads til endnu. Der er ingen billeder på væggene og de nye stole står stadig usamlet i deres kasser. Og der er ingen lamper i lofterne endnu. Selvom jeg hader alt med elektricitet, har jeg forsøgt at hænge dem op, har jeg desværre ikke fået kontakt til lampeånderne. Så er det godt at have masser af bloklys til at kaste lys over maden. Og så føles det jo næsten som jul allerede.

Ungerne er begge startet godt op i deres nye institutioner. Der findes også lus i Roskilde, og måske kommer Roskildesyge virkelig fra Roskilde, for Elle har de sidste to dage taget en ordentlig omgang med hjem fra vuggeren., Nej, spørg til side. De er virkelig faldet godt til, og lus og sygdomme kan man jo få alle steder.

Så måske er det bare moderen, der mangler at falde til og acceptere, at det nye hjem ikke bliver rigtig hjem på 14 dage, og at der gerne må være kaos i alle hjørner, selvom Elle fylder et år om en uge. Det skal nok blive en fest - det kræver bare 100 balloner og godt humør

2 kommentarer:

  1. Hej Julie
    Ser først din kommentar nu. Men har netop opdateret efter lang tids stilhed. Ved ikke, om du er her stadig, men du er i hvert fald velkommen og tak for din interesse for os! :-)

    SvarSlet