fredag den 6. juli 2012

Nu med licens til at køre

Efter fem måneders teori, banekørsler og køretimer, kan jeg nu kalde mig bilist med papir på mine køreevner. Fem måneder, spørger du? Jamen, hvordan kan man dog være så længe om at tage kørekort? Det ved jeg heller ikke. Tiden er bare gået. Jeg har ikke forsøgt at gøre op, hvor meget jeg har kørt, eller hvad det har kostet. Men det var da lidt træls, dengang jeg først kunne få en teoriprøve tre uger efter, jeg havde kørt min mørkekørsel, fordi politiet afspadserede og holdt ferie i slutningen af april. Eller da jeg så havde bestået teoriprøven i maj og først kunne få en glatbanetid en måned senere...
Nå, pyt med det. Jeg havde jo nok haft brug for de ekstra køretimer alligevel, da jeg ikke er noget naturtalent bag et rat (eller som køresagkyndig kommenterede: Klistret til rattet). Faktisk er jeg stadig cyklist - nu bare med kørekort. Næste udfordring for cyklisten bliver at købe en bil. Ikke nogen sag for en kvinde, der altid bare har set biler som farvede kasser på fire hjul med en motor...

Vores sommerferie starter heldigvis i dag. Det ses også på vejrudsigten. Regn og kulde passer heldigvis perfekt med vores mange museumsplaner, og da vi bor på en bakke skulle vi være sikret med de mange varslede skybrud.

På ønskelisten for udflugter står:
- Zoologisk Have (meget crowded på en varm sommerdag)
- Danmarks Akvarium (fiskene er ligeglad med solskin)
- Svømmehallen (ligger i vores baghave)
- Geologisk museum (altså på Ludvigs liste - han er jo syg med sten. Så må vi andre jo gøre gode miner til slet spil)
- Hvalsamlingen i Botanisk Have.(den glæder jeg mig også til, og døde hvalskeletter kræver heller ikke sol)
- Alle legepladser i Roskilde (man kan også gå på legepladser i regnvejr, og vi forsøger at tage hul på rundturen i morgen med Folkeparken)

Jeg har også en anden voksenliste, som jeg har tapet fast på det gamle, nedrivningsværdige tapet i gangen, hvorpå der står spændende udfordringer såsom at skabe logos ud af kaos i kælderen, vaske alle gulve, male køkkenet, ordne indhold i skabene, hamre ledninger fast til væggen og hænge billeder op i lejligheden etc etc opmarcheret i flere rækker. Lister til ferien er gode. Og hvis ferien har været god, så er det meste af listen intakt, når ferien er forbi.

Efter en genopfriskning af voskenlisten er jeg ret sikker på,  at det bliver en skøn ferie!

2 kommentarer:

  1. Sådan... Tillykke med kørekortet

    SvarSlet
  2. Tak skal du have. :-) Nu skal jeg bare lære at køre en bil uden den betryggende højre hånd (eller rettere fod) ved min side...

    SvarSlet