torsdag den 23. august 2012

Rock og Uld

Ja, det hedder den altså - den lille garnbutik, jeg fandt for enden af Roskildes gågade i dag. Skønt navn til en helt fantastisk butik.

Efter mit afsluttede projekt slangehækling (slangen sover nu hos Ludvig hver nat), kløede det i fingrene på mig for at komme igang igen. Men for en gangs skyld kom internettet til kort. Jeg kunne simpelthen ikke finde en garn-webshop, der kunne hjælpe mig med at finde det rette garn til min opskrift. Så jeg tog opskriften ved hånden og drog ud i det virkelige liv for at finde hjælp her.

Og det fik jeg. Jeg var dårligt trådt indenfor, før jeg var igang med en livlig og åbenhjertig samtale med ejeren. Hun var ved at pakke nye varer ud, og var selv så begejstret over dem, at det var lige før, jeg var kommet hjem med både filtsutsko, opskrifter og garn nok til mange måneders forbrug.

Men i stedet fik jeg utrolig kompetent vejledning ud fra min opskrift, forslag, gode råd og forklaringer til en nybegynder, samt opfordring til at mærke, sammenligne og tage forskellige farvenuancer med ud i sollyset for en endelig beslutning. Og således gik jeg let i sindet og forventningfuld ud af døren med fem nøgler af det blødeste, økologiske Alpaca-uldgarn til mit nye hækleprojekt.

Se selv:


Rock og Uld har ikke set det sidste til mig. Hermed anbefalet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar