torsdag den 10. februar 2011

12 uger

Dagen i dag skulle så være den store fejring af milepælen 12 uger. Jeg har jo ladet mig fortælle af diverse bøger, at tarmsystemet hos de små bebser skulle modnes i løbet af de 12 første uger og at fordøjelsen herefter skulle blive bedre. Og den sidste uge er det jo også gået rigtig godt.

Men så her til morgen glemte jeg mirakeldråberne: Bio Gaia. Der er nemlig en årsag bag den nye tarm-virkning. Siden tirsdag forrige uge har jeg hældt 5 dråber Bio Gaia, som en en mælkesyrebakterie-mikstur, på Elvira hver morgen. Men da jeg drog til mødregruppe direkte efter at have afleveret Ludvig i børnehaven og Elvira efter en urolig nat ikke havde været vågen her til morgen, røg de i svinget. Og så fik jeg jo også testet, om de virker eller om vi bare skal lægge dem på hylden.

Det skal vi så ikke!!

Elvira faldt urolig i søvn her til aften ved 6-tiden efter at have været vågen stort set siden kl 2. Efter en time vågnede hun grædende, netop som Ludvig skulle dirigeres i retning af sengetid. Og det blev kun værre. Jeg kan ikke huske, at hun før har grædt så hjerteskærende over sine mavekramper og jeg blev helt bange for, at hun var alvorlig syg, mens jeg travede frem og tilbage på vores 10 meters rute køkken-stue. Ludvig måtte overtales til at være den store, seje dreng, der selv tog nattøj på og strømper af, tændte natlampe og alt det andet, vi plejer at gøre sammen, og tandbørsten blev forbigået i tavshed. Da han lå i sin seng kvart over otte, var Elvira gået kold i min favn, så jeg kunne sidde hos storebror, synge godnatsang og vogte over hans søvn. Mine egne arme var for længst gået til drømmeland, og det var kun den rå mor-styrke, der holdt dem oppe.

Hun fik lov at sove på min arm, indtil hun vågnede meget sulten og pruttende op ved 9-tiden. Ud kom luft og lort i befriende mængder. Glad baby pludrede herefter højlydt på puslebordet og moderen skyldte sig at hælde de gyldne dråber ned i gabet på sludrechatollet, mens hun selv smilede lettet.

Nu sover hun så endelig. Jeg må ud og spytte tandpastaen i vasken og se dyner.

I morgen glemmer jeg ikke de dråber!!

4 kommentarer:

  1. HVAD?? Hvor køber du de dråber? Jeg må i butikken efter dem OMGÅENDE!

    SvarSlet
  2. Jeg har købt dem i Pure Green, en lille økobiks på Islands Brygge, på selve Islands Brygge gade - lige overfor kulturhuset.

    Jeg kan se på nettet, at man også kan få dem i Matas. Man skal spørge efter dem, da de opbevares på køl.

    Her hjælper de som sagt rigtig godt, så pøj pøj med dem!

    SvarSlet
  3. Har nu været i Matas hvor de ganske rigtigt stod på køl. Vi prøver og håber det giver lidt nattero i den plagede mave. Tak for tippet :)

    SvarSlet
  4. Håber, de hjælper. Her gik der tre dage, før vi havde en hel smertensfri dag, men allerede dagen efter var der en bedring

    Forhåbentlig god nattesøvn herfra Amager hvor tøsepigen ligger og tripper i liften med 38,3 i feber mens hun fører syrede samtaler med lyskæden

    SvarSlet