tirsdag den 8. februar 2011

LUS

Hurra! Vi har fået husdyr! Masser af dem endda. Ludvig har også længe ønsket sig et dyr, så han var både glad og stolt, da jeg fandt en lus i en hans kløende hovedbund her til aften. Han krævede den straks udleveret til inspektion fra lusekammen, men lusen var ikke samarbejdsvillig og stak af på køkkenbordet, der med sin lakerede egetræsplade var perfekt kamouflage for en undvegen lus på 1mm.

Men pyt, jeg fandt bare nogle flere til ham at studere. Og en masse små hvide æg. Bagefter konfiskerede jeg hans sovedyr og lagde dem til at sove i fryseren. Så var det ikke så spændende at have lus mere. I morgen bliver det slet slet ikke sjovt med de husdyr, når først han har oplevet den fantastiske luseshampo - og en hel dag hjemme fra børnehaven med kedelige mor uden legekammerater med med tøjvask af alle dyner, betræk, puder, huer, halstørklæder, sofapuder, kamme og børster.

Moderen er ikke begejstret. Hun har dem nemlig også. 1 stor og 8 små var fangsten i håndvasken, da Ludvig var gået til køjs og lusekammen havde finkæmmet hver en milimeter hår. Så tror da pokker, at det kløede sådan i nakken! Troede, at det var hårshampoen, jeg ikke havde fået skyllet ordentlig ud i går, da Elvira vågnede midt i badet med ondt i maven.

Sikken en fest vi får i morgen. Jeg elsker jo i forvejen sådan at vaske...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar