mandag den 11. august 2014

Mental stand by?


Jeg havde besøg af en meget inspirerende kvinde sidste uge til en kop aften-te. Hun var helt fuld af engagement til sit projekt omkring bæredygtighed og lokal handlelyst.. En fælles ven havde foreslået, at hun talte med mig i forbindelse med en udstilling, som hun har fernisering på til oktober. På samme måde vil hun tale med syv andre venners venner om at bo i Roskilde Syd (syd for jernbanen – den knapt så fine side). Jeg havde aldrig talt med Gunilla før ud over en kort telefonsamtale; men jeg har tænkt meget på vores samtale siden. Ikke så meget fordi hun efterlod ét af hendes mangelagede collager hos os til låns den næste måned, og ikke så meget over, hvad jeg selv svarede på hendes spørgsmål (jeg snakkede selvfølgelig som et vandfald…), men mere over hendes vilje til at fylde sit liv med meningsfuld handling.

Jeg tænker, at jeg i en del år har overlevet mere end levet mit liv. Jeg tænker, at jeg bor i en bydel, som jeg slet ikke har tænkt på i sammenhæng, før min samtale med Gunilla. Jeg tænker, at jeg har brug for at  løfte øjnene op over cykelstyret og leve et liv, hvor der også er plads til mening igen, hvis jeg også skal være et meningsfyldt spejl for mine børn. Jeg tænker og tænker og ved slet ikke, hvor det bærer hen lige nu.

Imens kan du jo kigge forbi Gunillas blog ”Suppedasen” her: http://gunillastine.wordpress.com/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar