lørdag den 19. marts 2011

Fødderne over dynen

En begivenhedsrig lørdag er overstået for den lille familie. Vi var i det lokale kulturhus for at opleve Palle Pirat show (http://www.pallepirat.dk/). Ludvig er passioneret fan og snart groupie. det var 3. år i træk, vi drog derned for at se det samme show med hans ven Stinus og mor Trille.

Det var så debut for Elvira. Fire måneder og til børnekoncert med rockguitar for fuld udblæsning i højtalerne. Jeg har ti små røde buer i mine hænder efter hendes negle stadigvæk, men ellers tog hun det pænt. Nej pjat. Hun var meget optaget af det, og stirrede med store runde øjne under samtlige 3 kvarter. Men hun holdt samtidig solidt fast i mine fingre, og hun er stærk! Ludvig mener, at hun vil synge Palle Pirat-sangen allerede, når hun er 1 år...

Nu sover de begge to i hver sin hvide seng, gærde mod gærde. begge med armene ud til siden og begge med fødderne oven på dynen. Jeg bliver sgu helt rørt over at se de to udmattede krudtugler ligge der. Så forskellige i alder og så ens i udseende og attitude. Og de er mine børn - begge to!! Nogen gange fatter jeg det i glimt som disse. For det meste tror jeg bare, at det er en midlertidig tilstand. Måske vokser erkendelsen proportionelt med nattesøvn og aften-alenetid.

Men nu vil jeg gå ind og liste de fire bare fødder under dynerne igen.

2 kommentarer:

  1. Åh!
    Sikken rigdom.

    SvarSlet
  2. Ja, det er store øjeblikke - og det var så også et af disse stilheder før stormen, for 2 timer senere valgte Ludvig jo så at returnere aftensmaden ud over sig selv og sin seng for herefter at agere hængt kat det næste døgns tid. Heldigvis er han nu sit eget gode, kværulerende jeg igen :-)

    SvarSlet