tirsdag den 22. marts 2011

Livets retfærdighed?

Sig mig lige, hvor meget sygdom skal jeg kæmpe os igennem her i den lille 2V'er? Så var det min tur til at lægge mig med omgangssyge, Roskildesyge, maveinfluenza, skide-bræksyge eller hvad det nu hedder... Ikke særligt kært barn har også mange navne!

Heldigt at mormoderen kan flyve ind på DSB veteranbanen (også kaldt Nordvestbanen) for at fragte storebror sikkert hjem fra børnehaven og lillesøster ud af sin mors utilregnelige arme og dejseværdige legeme. AV AV AV! Tænk, hvor ynkelig man bliver over sådan en heldagsudrensning. Jeg tror sgu, at mavekramperne var mere regelmæssige end mine veer med Elvira, og det er lige før, at jeg hellere ville føde igen end at have flere omgange mavesyge. Det gjorde trods kun rigtig ondt en time og så får man noget vidunderligt ud af det.

Nu sover ungerne, mormoderen har lagt sin skæbne i hænderne på DSB igen og jeg overvejer, om jeg tør liste lidt yogurt ned, inden jeg crasher inde på sovesalen - og kunne jeg så please få lov at sove alene i min egen seng uden forstyrrelser i f.eks. 3 timer i ét stræk - se det ville være en smule retfærdighed!

(og så vil jeg prøve at finde selvironien frem igen imorgen...)

4 kommentarer:

  1. Sådan er min dag også gået. Dog har jeg ingen børn, men en opgave der skulle afleveres. Fedt at skulle ringe til en medstuderende og få hende til at aflevere den år man sådan var sekunder fra at måtte smide tlf. og smutte ud på "kontoret"!! Synes bare alle har Roskilde denne uge, og det er da virklig ikke verdens mest sexede sygdom!! Håber du har det bedre nu :-)

    SvarSlet
  2. Din stakkel Julie. Håber, at det meste af opgaven var klar, inden Roskilde rykkede ind? For jeg har svært ved at forestille mig at skulle formulere noget som helst på skrift i går eftermiddags, da bølgerne gik højest.

    Jeg er på benene igen, solen skinner og jeg kan nu spise yoghurt, så der er håb forude. Nu håber jeg bare, at barmhjertigheden holder sin hånd over Elviras lille mave!

    SvarSlet
  3. Uhhh bebs med diarre havde min venindes bebs lige da hendes datter var startet i vugger. det kom også ud den anden vej :-(( puuuhhh, en hel nat varede det. Veninden
    Opgaven var heldigvis klar :-D
    Godt du har det bedre :-)

    SvarSlet
  4. *veninden fik det bagefter, og derefter hendes kæreste. de hyggede sig vældigt de dage kan du nok forstille dig ;-)

    SvarSlet