søndag den 31. juli 2011

Ærtesamler

I dag fik vi bl.a. letkogte ærter til maden. Elvira fik sin kartoffelmos med gulerod og broccoli. Men jeg lægger nu og da lidt af vores aftensmad på bordet til Elvira at undersøge og smage på, når det egner sig. Da vi mest spiser stegte grøntsager, bliver det ikke så ofte, som det burde, men i dag var det oplagt at lægge en ært til hende at lege med.

Og hvad sker der så? Tøsen samler møjsommeligt og med stor målbevidsthed ærten op og forsøger at få den ind i munden. Fejler, men får fat i den igen, og i andet forsøg får hun ærten ind i munden fra sit finger-håndgreb. Hun ser lidt sjov ud, laver et par grimasser og skubber ærten ud. Jeg stikker hende en ny og hun rækker straks ud efter den. Jeg lader som ingenting og vupti, sidder hun og gnasker på ærten, mens hun højlydt brummer og så går igang med en serie MA-MA-MA-MA-MA-MA!

Moderen er SÅ stolt! Min lille datter er ved at transformeres fra baby til barn! Om 14 dage starter hun i vuggestue og herefter når jeg nok kun at blinke med øjnene, før hun stavrer omkring og piller i alting for alvor, mens hun spørger a' det? til alting.

Vildt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar