onsdag den 3. august 2011

Tegn og Fortæl

Her til aften sad jeg og surfede på nettet, mens Ludvig tegnede en historie. På det sidste har han taget et udviklingsspring på tegnefronten og det har givet ham selvtillid og blod på tanden. Han tegner gerne en halv time eller mere, når han får ro til det. Her til aften tegnede han fra endt aftensmad til klokken blev halv otte. Imens fortalte han mig løbende om, hvad han tegnede. Først var det en fisk, som havde unger og siden blev det til en fiskehelikopter med fiskepassagerer. Han var meget glad for resultatet og tegnede en udgave mere. Bagefter tegnede han en skøn tegning med Nemo, hans far, hans mor og "hende, der hjælper dem". Alle tegninger skulle klistres sammen til en plakat.



Det blev de så, da jeg havde puttet Elvira og bagefter skulle han lige tegne lidt på bagsiden. Så jeg snuppede lige fem minutter på computeren  - man er vel en ordentlig Netoman. De fem minutter blev til en halv time, og jeg hørte kun efter med et halv øre og dertilhørende m-hm'er på passende steder, mens Ludvig fortalte mig om kraner og skattekister og fisk og geværer og sabler og en del mere, som jeg med skam at melde må sige, jeg ikke hørte, hvad var.



Men da det så blev sengetid og jeg fik set hans tegning, fortrød jeg min halvhjertede deltagelse. For Ludvig havde tegnet en film, der hed Nemo 2!


Her forklarer han mig, at han står med to skattekister med 17 (!) guldmønter i, og at jeg står ved siden af med en skattekiste, som også er fuld med guldmønter. I mellem os står den store kran, som hejser skattekister op fra piratfiskenes skattekammer! Så tilsidst har de ikke flere skattekister og vi har fem!

En interessant detalje er, at de fire piratfisk dog er Elvira, Ludvig, undertegnede og farfisken. Da Ludvig ikke har nogen far måtte det i stedet være onkel Kristian, der kunne være den store fisk. Vi ser lidt bekymrede ud over, at Ludvig og jeg stjæler alle vores skattekister fra os... Det er også en smule forvirrende for mig, men jeg ville meget gerne se filmen.

Plakaten må ikke hænges op, for den ene side med Nemo og familie er plakaten til filmen og den anden side er Nemo 2 filmen.

Og så skulle der lige tilføjes lidt flere guldpenge for en god ordens skyld:



Jeg skal nok vende tilbage med en premieredato, når den er fastlagt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar