fredag den 19. august 2011

Så tog pokker ved tøsen!

Elvira var alene i vuggestuen i dag! 40 minutter om morgenen, inden første lur. Hun tog det i stiv arm, og det var den rene luksus at sidde i personalestuen og drikke lækker grøn-hvid te blanding og læse flere hele artikler i Weekendavisens kultursektion uden afbrydelse. Jeg nøøød det, og vidste jo, at de ville komme efter mig, hvis hun blev ked. Det blev hun ikke.

Til gengæld havde hun fulgt grundigt med i alle de andre børns aktiviteter. Og måske blev hun inspireret? Eller måske blev hun træt af at blive efterladt af storebror, efter at han havde scoret hendes legetøj?

I hvert fald besluttede hun sig for, at denne gang skulle det blive løgn:


Og så kravlede tøsen sgu! Så syndt, at hun ikke kunne følge med, men snart har jeg vel Ludvig hængende: Moar, Elvira driller! Elvira ødelægger mine ting! Elvira piller i mit legetøj!

Selv kom hun sig hurtigt over skuffelsen og blev helt ekstatisk over sin nye evne. Hun moslede grinende rundt og rodede i alle mine poser og kurve og hjørner og havde en fest. I morgen skal jeg for alvor i gang med at rydte op...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar