lørdag den 22. januar 2011

Jeg vil have en lillebror

Elvira sover her til aften, da jeg lægger Ludvig i seng, så vi har tid til en ekstra snak. Da jeg giver ham godnatkrammet og fortæller ham, at han er dejlig, blød og sød, bliver han glad helt indeni og siger:

- Elvira er også dit dejlige barn
- Ja, I er mine to dejlige børn.
- Du har også flere babyæg
- Ja?
- Du er snart for gammel til at få flere børn, ikke også?
- ?... Ja, det erjeg. Men jeg skal ikke have flere børn. Jeg har jo to dejlige børn allerede.
- Hvorfor ikke?
- Nåe, det er fordi du gerne vil have en lillebror også ikke?
- Jo (han nikker alvorligt fra puden)
- Men jeg skal ikke have flere børn skat. To børn er godt, og jeg har ikke tid og kræfter til flere
- Men jeg vil gerne have en lillebror! (nu med dramatisk gråd i stemmen)
- Ja, det ved jeg godt. Det kan jeg også godt forstå. Du ville også gerne have en lillebror, som du kunne lege med. Men hvis jeg fik en baby til, så ville jeg altid være en sur skælde-ud mor, fordi jeg skulle bruge så mange kræfter på at passe babyerne, og så kunne vi ikke lægge puslespil sammen eller hajbog, og jeg kunne ikke læse godnathistorie for dig.
- Men hvis nu Elvira var et år? (forhåbningsfuldt)
- Så skulle hun stadig have hjælp til mange ting. Det er bedre med to børn skat. Men jeg kan godt forstå det. Da jeg var en lille pige, da ønskede jeg mig en storebror.
- Men det kunne du jo ikke få! (Ludvig griner lidt af sin fjollede mor)
- Men måske kan du selv få en dreng, når du bliver en voksen mand.
- Ja. Eller du kan møde en mand en dag ude i skoven, som syntes at du så sød ud. Og så havde han en lille dreng. og måske syntes han også, at Elvira og mig var søde. Og så kunne I blive gift.
- Ja . Måske. Det ved man aldrig (smiler). Hvis han ikke synes, at I er søde, så vil jeg ikke gifte mig med ham. Hvis han ikke ville synes, at I var søde, så måtte han jo være dum.
. Ja. Ludvig nikker og så var den lillebror-samtale overstået for denne gang. Men det var ikke første gang, han forsøgte at overtale sin mor til at producere en lillebror, og han er sikkert ikke færdig med kreative forslag. En dag opretter han nok en dating profil for mig...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar