søndag den 9. januar 2011

Tre i bad

Jeg har bestået den første "mor til to-prøve": Jeg har præsteret at få både lillesøster, storebror og mig selv i bad på selv samme dag! Overvældet af dette gennembrud på mor-fronten efter 6 uger med min nye status som Mor Til To, besluttede jeg mig for, at jeg nu også havde overskud til at starte en blog fra barselsland.

Det tog så næsten 2 uger at få den startet op i det små... Jeg forudser, at der ikke kommer nye indlæg hver dag.

Denne blog skal være min redningsplanke og tilflugtssted, når forstanden er på retræte til fordel for gylp, mavekneb, storebrorjalouxi og andre af barselslivets lyksaligheder. I første omgang, mens jeg er på barsel med Lillesøster. Når jeg slipper ud i virkeligheden blandt andre voksne igen om et års tid, har jeg måske ikke det samme behov længere, men kan i stedet plage mine kolleger med den lille families genvordigheder. Indtil da er du selv uden om det, hvis du vælger at læse videre.

Inspireret af den store bade-succes (som ikke har gentaget sig de følgende to uger) kommer her et par andre bade-betragtninger fra barselsland:

- Lykken er at gå i bad, blive et rent og tænkende menneske igen, for bagefter at tage imod varm babygylp ned gennem kavalergangen og lade det danne en ny indsø i navlen.

- Den største fordel ved December-istiden har klart været, at man kunne gå i byen for at handle og endda aflevere storebror i børnehaven uden at have vasket hår de sidste tre dage, da ingen undrer sig over, at man beholder huen på.

- Et badekar på omkring en meter, en vaskeklud og en fire-årig dreng kan danne grundlag for en ny Starwars-episode.

Babyer venter gerne med at vågne og stikke i et hyl, til du har kommet sæben i håret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar