onsdag den 11. maj 2011

Blefølgeton Kap. 3

Jeg fik i øvrigt afprøvet Imse Vimse- stofbleen i dag - lige efter at låsesmeden var gået og Elvira havde bundet 200ml i ét stræk.

Jeg havde købt størrelse medium 7-10 kilo. Min datter vejede for en uge siden 8,6, så hun burde jo ligge lige midt i feltet. Men - men! Der stod ikke noget om, at man skulle tage hensyn til babyer med babylår. Jeg mener, rigtige babylår med 2 elastikker på selve låret ud over selve elastikken i lysken. Jeg kunne næsten ikke lukke bleen og jeg synes i øvrigt ikke, at hun kunne samle benene ordentlig, da jeg stillede hende op på puslebordet bagefter. Hun skrævede en del og bleen virkede for massiv mellem benene.

Elvira brokkede sig dog ikke og havde den på fra kl. næsten 16 til 18.15 - hvor hun midt i aftensmaden havde noget ekstra, hun lige skulle af med og derfor tilføjede rød til den gulerodsfarvede ansigtskulør.

Det viste sig selvfølgelig, at jeg ikke havde fået lagt indlægget til at opsamle remoladen, rigtigt. Der var derfor læk ud af højre lår. Men ikke mere, end at det lige kunne snuppes med en klud, inden bleen blev afmonteret. Alle tre lag var våde, men ydersiden holdt tæt, og hun havde altså ikke tisset igennem, og var i øvrigt glad og fornøjet.

Så jeg er stadig noget uafklaret. Størrelse M er for lille, men vælger jeg størrelse large  9-12 kg, bliver selve bleen jo også større mellem benene, og det er vi altså ikke klar til at håndtere. Imse Vimse er med andre ord ikke designet til marcipanbabyer. Men selve bleen holdt jo tæt trods stortisseri og lort. Så selve yderlaget var jo godt nok. Men orker jeg at investere i en ny type ble lige nu for at se, om den passer hende bedre, nu hvor jeg har smidt mine barselsdagpenge i grams på låsesmede? Er jo blevet anbefalet BumGenius netop for ikke at være lige så tyk som ImseVimse.

Hmm, måske skulle jeg tjekke DBA for at se, om man kan få fat i et par brugte bleer... :-)

2 kommentarer:

  1. Nu stemmer jeg overhoved slet ikke langt fra på noget som er rødt men derfor kan jeg stadigvæk rigtig godt lide din blog!

    Du skriver helt fantastisk, bliv ved med det :)

    SvarSlet
  2. Hej Deirdre-Ann

    Jeg kan ikke helt gennemskue, om det betyder, at du er lidt rød i betrækket som jeg selv, eller om du er mere ovre i blå stue, men det gør såmænd ingenting. Jeg er under alle omstændigheder til fals for ros - så tak skal du have og du er altid velkommen herinde.

    SvarSlet