onsdag den 18. maj 2011

Et halvt år!

Hurra, hurra, hurra! Eliva er nu 0 et halvt, som Ludvig så præcist formulerer det. Jeg troede, vi skulle fejre det, men Ludvig var ikke helt i humør. Så Elvira fik sine føle-sanse-gramse-bøger i alt stilfærdighed med tillykke og så var Ludvig klar til at overtage underholdningen igen.

Men det varer ikke længe, før Elvira er klar til at gøre ham rangen stridig. Her har vi halv-fødselaren i stor fryd over at have overtaget koppen. Jeg kan afsløre, at der også var lyd på. Aldrig før har jeg set en kop blive konverseret så ivrigt og forelsket:




Hvis det ser ud som om, hun kan drikke selv, så er det snyd og bedrag. Hun gnaver lige så gerne af bunden af koppen. Ludvig syntes også, at det var god underholdning:


Men han kan heller ikke længere huske, da han startede ud med selv samme kop, da han var knapt 6 måneder:



De kan ikke løbe fra, at de er søskende. :-)

Og nu hvor vi har gang i mindernes galleri, så har jeg da også et billede af storebroderens første erfaringer med samme ske, som lillesøster nu ynder at erobre, gnaske og knitre (!) på og kaste på gulvet:



Elvira markede i øvrigt dagen med at sove igennem hele natten fra 19.30 til 6.47 uden mad. Jeg vågnede selv lidt i 6, fordi Ludvig gerne ville over og sove videre i min seng. Har jeg givet mad? Har jeg givet mad?? Har jeg virkelig IKKE givet mad? Her måtte jeg i en vis fart sætte mig op i sengen og stikke hovedet over kanten på tremmesengen for at tjekke, at hun stadig trak vejret. Hun rørte heldigvis på sig. Så jeg stak hende lige sutten og lagde mig tilbage i sengen - og vupti! sov hun lige en time til.

Nu er jeg selvfølgelig spændt på, om og hvornår hun vågner efter mad i nat, for hun har været sulten hele dagen i dag. Tror altså ikke, at hun er helt klar til at springe den sovende nat-flaske over endnu. Men det er jo tegn i sol og måne på, at en ny tid nærmer sig - tiden med den generobrede nattesøvn!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar