tirsdag den 10. maj 2011

Navngivning og ble-følgeton

Så er vi landet på planeten Hjemme igen efter forlænget weekend hos morforældrene. De lagde hus og solfyldt have til en helt igennem skøn navngivningsfest for tøsebarnet, der nu lyder sit fulde navn Elvira Leonora.

Jeg venter spændt på fællesbilledet fra selve navnetræsplantningen fra den søde gæstefotograf, men indtil da har jeg da et par af mine egne knapt så skarpe skud fra dagen:


Festens midtpunkt i intens øjenkontakt med én af sine valg-tanter 

Den stolte storebror

Moderen er der selvfølgelig ikke nogen billeder af.. ;-)

Nu er vi så hjemme igen og jeg har fået bund i noget af vasketøjet, deriblandt også min nyindkøbte stofble. Den er nu hentet ind fra tørresnoren, så i morgen skal det endelig ske - den store afprøvning!

Jeg er meget spændt på testen og skal nok vende tilbage med en statusrapport.

PS. Posten har afleveret en pakkeseddel til mig. På postkontoret venter en pakke fra cambridgebaby.co.uk med bl.a. en uldsovepose til tøsebarnet (endnu engang et tip fra Rebecca Persson - hvad gør du ved min pengepung!!). Elvira har nemlig opdaget sine tæer og tror nu, at hun skal sove med benene i lodret position. Det giver lidt dynekonflikt, da vi gerne skal sove lidt koldt. Så jeg må også vende tilbage med en status på soveposeprojektet.

2 kommentarer:

  1. Hæ-hæ.... håber at uldsoveposen vil gøre noget godt for familiens nattesøvn. Den er i hvert fald et hit herhjemme! kh Rebecca

    SvarSlet
  2. Hej Rebecca
    Jo tak, den er et stort hit. Efter et par dage tog damen lige to nætter i stræk, hvor hun sov igennem fra ca. 7 aften til 7 morgen uden mad eller det mindste kny.
    Nu har vi lige været på Bededagsferie hos bedsteforældrene og dét var alligevel for anderledes til at sove igennem, selv i en uldpose. Og så skete dét, som ikke skulle ske: Jeg glemte den! Så nu er jeg spændt på, hvordan natten spænder af. Hun var meget glad for at komme ned i sin egen, vante seng; smilede og snoede sig og krattede på de små sæler på sengeranden og hyggede sig gevaldigt med at kramme dynen. Men nu for vi jo at se...

    SvarSlet