lørdag den 14. maj 2011

Mere om stofbleer

Hmm, jeg har virkelig været i tænkeboks de sidste par dage.

Pro: Vil meget gerne give min datter noget sundt om numsen 24-7, der ikke har været hverken bleget eller udsat for kemikalier. Vil også meget gerne holde op med at smide 7-10 papirsbleer på forbrændingen hver dag.

Kontra: Jeg har ikke nogen vaskemaskine i lejligheden men fællesvaskeri i kælderen efter først-til-mølle-princippet. Jeg har ikke tid og overskud til at at vaske hver anden dag oveni alt det vasketøj, vi allerede generer. Det er dyrt at anskaffe nok stofbleer til at give rum for kun at vaske hver 4. dag. Kan min bette  lejlighed rumme opskyllede bleer en masse mellem hver vask? Hvad gør jeg, når jeg ikke kan finde en ledig maskine i ejendommen, mens lilletøsen sover? Eller ikke får mulighed for at hænge op i ordentlig tid, til at der er nok tørre bleer?

Jeg er bange for, at de praktiske foranstaltninger er ved at skubbe idealerne overbord. Ikke fordi der er flest argumenter på kontra-siden, da mange små men'er ikke bør opveje et par meget betydningsfulde bevæggrunde. Men det er vist alligevel, hvad der er ved at ske her. Jeg har været så optaget af, om bleerne holdt vand (øh, jeg mener tis og lort), og hvordan pasformen var, at jeg helt overså det store aber dabei, nemlig vaskeudfordringen.

Øv. Kan mærke, at bleen er kastet i ringen, inden jeg rigtig kom ind i kampen. Men mine børn har vist trods alt mere brug for en mor med momentale øjeblikke af overskud og sjov, end en sur vaskekone.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar