torsdag den 12. maj 2011

Mosfølgeton - nu en succes!

Ja, overskriften taler sandt! Efter at have afluret konsistensen af HIPPs mos i glas fra gårsdagens store succes, kastede jeg mig over hjemmemosen med fornyet energi.

Jeg dumpede kogte kartofler, lidt gulerod og lidt broccoli i blenderen sammen med rigelig MME. Trykkede på knappen og havde den mest udsøgt slimede og tynde mos med fine orange og grønne prikker. Selv hader jeg blendet kartoffelmos, som ligner en limblanding og føles ligesådan i munden. Men jeg havde hørt fra én af de andre mødre i mødregruppen, at det var hvad hendes sønnike befalede.

Og hvad sker der så? Ungen guffer det hele i sig under smasken og velbehagelige mm-lyde! Tricket var altså blender og rigeligt MME. Og for lige som at understrege tilfredsheden, begynder hun at stampe i fodstøtten på Tripp-Trapp'en. Jeg ved ikke, om det var moderen eller storebroderen, der var mest begejstret for denne nye evne. Hun tramper! Hurra!

I øvrigt gik det fint med uld-soveposen. Elvira sov nogenlunde lige så godt, som hun plejer, mens moderen ikke hele tiden skulle tjekke, om dynen skulle på igen, og derfor sov ekstra godt. Elvira vågnede 3.30 til sin sovende flaske. Hun lå nu nede i fodenden - stadig med hovedet i retning mod hovedgærdet. Hver gang, hun har smækket benene i vejret og ned igen, er hun åbenbart rykket en smule nedad! Soveposevæddeløb for sovende babyer??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar